Thursday, April 23, 2009

5S - I Won!!

Korang pernah dgr tak 5S?

*Sisih
*Susun
*Sapu
*Seragam
*Sentiasa Amal

Last month 13 & 14 March, Company aku hantar aku g taining ttg 5S.. Last week company aku buat competition untuk sume org, tmpt sape yg mengamalkan atau menepati cara² 5S dan menang dlm pertandingan 5S akan dpt hadiahh...huh! syiokkkk ;p

1st prize dpt RM250, 2nd prize RM150 and 3rd prize RM100.

Aku pun berusaha dgn lebih gigih!...satu persatu barang aku di sisih...di susun..di sapu...hehehee...org lain pun same jugakkk...nak menang lah katakan...bila aku tgk balik tmpt aku! hurmm...aku rasa mcm tak de harapan je nak menang..ye lah sbb hadiah 3 je...yg masuk pertandingan nie ramai...lebih kurang 30 - 40 org...bukan aku sorang je yg bertungkus lumus bersihkan tmpt! ramai lagi yg bertungkus lumus..siap! ade yg dtg hari sabtu & ahad utk bersihkan tmpt sendiri..hehehhee...tp yg bestnye kat tmpt aku ni, kita org tak de lah nak dengki antara satu same lain..kita tolong menolong beb! kalau tmpt aku dh siap...aku g tolong tmpt org blom siap..hehehhee...

hari senin, 20 April 2009 org 5S tu pun dtg ke opis..kasi taklimat sikit, then buat rondaan ke setiap tmpt, setiap sudut..hurm!! settle sume, org tu pun balik..keputusan tak tau lagii nih!!..tup tup dlm kul 5.30 mcm tu! sume org dpt email..keputusan pemenang 5S...hihkihkhihkh..org duk congrats akU!..aku pun pelik jugak..btul ke??? aku menang..aku pun bergegas bace email...tup² aku menang 2nd prizeeee....perghH!! sronokkknyeeee...hihiihihih rasa mcm aku nak menjerit YAAAHHHOOO!!!...yeahhH! yeaahhH!!! aku menang! aku menang!! tp aku control! control cun control macho segala control aku control! ahhahahahaa.....tahniah pada diriku!

1 comment:

aNgeL pUTiH said...

hahaha... congrats ulatt... pasni leh tlg buatkan 5s kat tpt angel plak :p