Wednesday, March 23, 2011

Balik Keje...dpt Pemandu Teksi yg....

Smlm ptg balik keje...tumpang colleague (MD) naik kete proton merah kepunyaan hubby dia dari Bukit Bintang smpaila ke Stesen LRT Sultan Ismail...From there purchase ticket to Ampang..The ticket cost me RM2.80 (which i tink mahal) hurm...walhal berapa stesyen jek!...tp dh dari dulu mmg harga dia mcm tu!... =,=" Kalau x de org membantah..sape aku nk pegi bersuara kan..kann..heks!! >,<

Tunggu train abt 5mins...train ke AMPANG pun arrived...Kat Sultan Ismail tuh kalau naik mmg confirmed dpt tmpt duduk! pasti dpt!..Klau dh smpai Mesjid Jamek nye stesen jgn haraplah korang nak dpt tmpt duduk..berebut wooo... :D Nk buat mcm mne kan...1st come 1st serve... Tp ade je...mcm org² tua /org pregnant naik kat stesen² lain, ade org yg baik hati memberi tmpt duduknye pada mereka..ade je...aku? heeee :D tgk keadaan lerr...sorry to say! kalau aku x penat..aku kasi la tmpt aku..tp so far jarang laa ade org naik yg lebih memerlukan tmpt duduk dari aku memerlukannyee.....hekksss >,<

Perjalanan dari Stesen Sultan Ismail ke Ampang tolak tambah abt 23 mins :) Dlm perjalanan ke Ampang mcm² yg aku berangan... a'aaaa...aku bukan seorang yg suke berangan² yek!..cume bila aku dlm perjalanan from there to there n im lonely..i will berangan² :D hehehe ape yg aku berangan..x yh lh aku share kat sini :P Otw nak smpai ke Ampang...aku dh pikir teksi mesti x de...org mesti ramai tgh tunggu teksi..tambah² ujan plak tu...Reached Ampang Stesen...aku bergegas..berlari² anak utk dpt teksi..heks! >,< tekaan aku salah kali ni...teksi x ramai org tunggu...eh! asal eh?? errmmm...mungkin sbb tgh² bulan kot! ahaks...kwang~ kwang~ kwang~

Aku dpt teksi on da spot!...Bukak pintu teksi...Ya Allah...seat nye..koyak! kesiannye..tgk pemandu dia pakcik tua! agaknye umur teksi tuh same lah ngan umur pakcik tuhh...alahaiii pakcik...asal lah pakcik yg memandu..patutnye time² mcm ni dgn umur yg tua..pakcik tgh bersiap² utk ke mesjid...tp tak pe laa....x semestinya x ke mesjid x solat kan! ;) pakcik tuh mencari rezeki...Meter teksi di ON! RM3.00 huH! Pakcik pun drive menuju ke umah aku...dlm perjalanan ngan pakcik teksi..dia asyik cerita pasal hujan jek..aku pun layankan je laa...dia siap mengeluh..mungkin x de org tahan teksi time hujan kot! ntahh...biar lah..aku malas nak pikir...smpai umah aku...meter teksi RM4.10...aku eksyen tnye pakcik tuhh..."pakcik berapa ye?" (dgn nada yg sopan ;p) pakcik reply "alahaii...RM4.10 jek...RM4.00 je lahh" aku memula nak kasi RM4..tp x smpai ati plak...aku kasi dia RM5..pastu pakcik tu nak kasi aku balance RM1..aku ckp "x yah lah pakcik...terima kasih ya" pakcik tu gembira woOOOoooo...siap ckp Alhamdulillah...Alhamdulillah...Alhamdulillah....terima kasih..terima kasih...and i just smiling :D

Sometimes a dollar meant a lot to someone...Semoga pakcik di murah kan rezeki ya... :D Amin..

2 comments:

NKLi G'KaR said...

t'harunya dgn kebaikan penulis blog!

BTW, pebulis blog mmg kuat berangan, x yh la x mo ngaku!

ulat said...

kan..terharukan :)

hehehe...ye ke..mane ade byk berangan... :P